O nas
Klienci mają u nas do dyspozycji, na parterze dwie przymierzalnie i dwa duże lustra oraz na piętrze showroom wykorzystywany przy okazji zamówień szycia na miarę. Tak więc w jednym czasie możemy przyjąć trzech klientów. Na stanie jest średnio około 150 sztuk garniturów, smokingów, fraków i żakietów angielskich. Do tych strojów oferujemy wszystkie dodatki potrzebne do stworzenia stylizacji każdemu mężczyźnie. Samych much mamy około 200 sztuk. Więcej o całej naszej ofercie można dowiedzieć się wchodząc na podstronę Garnitury.
Misja firmy
Wykorzystując całą swoją wiedzę, budujemy jak najlepszy wizerunek Klienta, który jednocześnie uwypukli wszystkie najlepsze cechy wewnętrzne i wizualne, zachowując Jego osobowość. Kierowanie się etyką zawodową - dobro Klienta jest największą wartością.
Wizja
Firma Dyplomata jest na rynku liczącą się marką w branży mody męskiej. Klienci mają zaufanie do Firmy Dyplomata zapewniającej profesjonalne podejście do trudnego procesu tworzenia jak najlepszego wizerunku każdego mężczyzny.
Zobacz prezentację

Historia firmy
1983
Gdy w 17.11.1983 roku rozpoczynałem z żoną działalność gospodarczą jedynym naszym kapitałem była rodzinna tradycja kupiecka i ogromny zapał. Pomimo tego, że otworzyliśmy zakład rzemieślniczy dokładnie taki sam jaki miała moja mama to jednak od początku działaliśmy samodzielnie i na własny rachunek. Przyświecała nam wizja najlepszego zakładu rzemieślniczego w naszej branży. Nie było to dla nas trudne ponieważ mieliśmy dobrych nauczycieli w osobie mojej mamy i babci. Lata osiemdziesiąte to okres smutny i szary jak zdjęcia z tego okresu, ale u nas każdy mógł się poczuć choć przez chwi1990r.lę jak na zachodzie. Nikt nie usłyszał takich zwrotów jak „czego… pani sobie życzy?” lub „nie ma”. U nas zawsze było i to najwyższej jakości, a to za sprawą cudownych rąk mojej żony Małgorzaty. Potrafiła sprostać każdemu zamówieniu. Nie jeden teatr korzystał z naszych usług, także do filmów żona robiła nakrycia głowy stylizowane na lata dwudzieste. Wtedy nie było internetu, pism z branży ślubnej, a jednak wszyscy o nas wiedzieli. Najmilszym dla nas dowodem uznania było, gdy mama przychodziła z córką po wianek do komunii i wspominała, że u nas zamawiała nakrycie głowy do ślubu. Nie jeden raz też przyszła Panna Młoda przychodziła do nas po welon i stroik pamiętając, że wianek do komunii mama kupiła na Koszykowej 35.1984
Pierwszego klienta obsłużyliśmy 1 lutego 1984 roku.1990
Początek lat 90-tych to okres wielkich zmian i przeobrażeń w kraju. Także i nasza firma musiała się dostosować do nowej sytuacji na rynku. Pierwsze lata to okres poszukiwań i eksperymentów. Rozszerzyliśmy ofertę handlową o suknie ślubne i wszystkie dodatki. Teraz panna młoda mogła u nas ubrać się dosłownie od stóp 1990r.po czubek głowy.1992
Rok 1992 to kolejny etap poszukiwania swojego miejsca na rynku. Do już szerokiej oferty dla pań dodaliśmy męskie ubiory takie jak smokingi i fraki. Niewiarygodne. I to wszystko na dziewiętnastu metrach kwadratowych.1995
Jako pierwsi w Polsce zdecydowaliśmy się wypożyczać męskie stroje ceremonialne takie jak smokingi, fraki i surduty. Surdut, bardzo rozpowszechniony strój ślubny dla mężczyzn w krajach anglosaskich u nas w kraju był zupełną nowością. Ponieważ sprowadzanie surdutów z zagranicy było bardzo kosztowne i jeszcze bardziej ryzykowne, 1992r.zdecydowaliśmy się szyć je w Polsce. Znalezienie odpowiednich tkanin i wykonawcy zajęło nam rok. Bardzo szybko surduty przyjęły się. Pierwszy klient był tak zadowolony, że przyprowadzał do nas każdego znajomego, aby się ubrał w surdut do ślubu.1998
Mamy wyrobioną markę wśród muzyków. Ubieramy muzyków orkiestry Filharmonii Narodowej, ale i indywidualni muzycy chętnie korzystają z naszych usług. Staramy się sprostać nawet najbardziej wyszukanym wymaganiom. Inne wymagania ma skrzypek, inne dyrygent, a jeszcze inne muzyk grający na fagocie. Oprócz wysokiej klasy fraków i surdutów wypożyczamy i sprzedajemy smokingi ślubne i klasyczne. Tutaj najwięcej klientów mamy wśród biznesmenów, polityków i dyplomatów. Wielu klientów przy okazji zakupu, czy wypożyczenia smokinga zadawało wiele pytań jak należy się ubrać na wizytę u prezydenta czy premiera, jak na wieczór, a jak na popołudnie, jaką założyć muchę, czy założyć szelki? Książka pod tytułem "Protokół Dyplomatyczny", autorstwa Pana Ambasadora Edwarda Pietkiewicza, była dla nas pierwszym źródłem tej specjalistycznej wiedzy. Mieliśmy zaszczyt gościć u siebie autora tej pouczającej książki. Wspólna rozmowa była dla nas bardzo cenna i niezapomniana. Również Pan Wojciech Piekarski, który był Dyrektorem Protokołu Dyplomatycznego zagościł w nasze progi. Dopełnieniem wiedzy było ukończenie przez moją żonę kursu z protokołu dyplomatycznego w Akademii Dyplomatycznej przy Ministerstwie Spraw Zagranicznych. U nas klient dowie się np. dlaczego nie nosi się zegarka na rękę do fraka, dlaczego lepsze od paska do spodni są szelki i jak zawiązać muchę itd. Do tych ubiorów można dobrać u nas odpowiednie dodatki takie jak: koszule, kamizelki czy fulary. Staramy się aby, nasza oferta różniła się od oferty innych sklepów swoją niepowtarzalnością i jakością.2005
Po roku 2000 firma prosperowała bardzo dobrze, mieliśmy już stałych klientów. Chcieliśmy Ciągle się rozwijać i postawiliśmy sobie za cel otworzenie nowego dużego salonu, który pozwoliłby na poszerzenie oferty i podniesienie jakości obsługi.2011
W 2011 roku udało nam się zrealizować ten cel i otworzyliśmy w Warszawie drugi sklep – salon przy Al. Jana Pawła II. Otworzenie nowego, dużego punktu handlowego stworzyło nowe możliwości, ale także postawiło przed nami wiele wyzwań. Na tym etapie ja i żona podzieliliśmy się zadaniami. Ja zająłem się marketingiem oraz dbam o wszystkie sprawy techniczne. Żona jako osoba bardzo dobrze znająca się na materiałoznawstwie, modzie i stylizacji nadzoruje współpracę z kontrahentami, czyli dba abyśmy mieli jak lepszej jakości ofertę oraz, jak pozwala jej czas, osobiście obsługuje klientów. Także pisze artykuły do prasy branżowej i portali internetowych.2013
W 2013 roku byliśmy zmuszeni zrezygnować z lokalu przy ul. Koszykowej 35. Powód był prozaiczny. Zbyt mała powierzchnia handlowa (18 m2) i brak perspektyw rozwoju w tym lokalu. Jednak szukamy nowego lokalu ponieważ usługa wypożyczania wizytowych strojów męskich jest coraz popularniejsza i zaczyna nam z tego powodu brakować miejsca.Teraz
Wielką szansę rozwoju widzimy we franchisingu. Ta forma współpracy partnerskiej opartej na naszej marce będzie szansą do poszerzenia naszej oferty sprzedaży i naszej jakości usług w innych miastach oraz szansą dla firm obsługujących mężczyzn, które chcą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku lokalnym. 2012r.
