Misja firmy


Wykorzystując całą swoją wiedzę, budujemy jak najlepszy wizerunek Klienta, który jednocześnie uwypukli wszytkie najlepsze cechy wewnętrzne i wizualne, zachowując Jego osobowość. Kierowanie się etyką zawodową - dobro Klienta jest największą wartością.

Wizja


Firma Dyplomata jest na rynku liczącą się marką w branży mody męskiej. Klienci mają zaufanie do Firmy Dyplomata zapewniającej profesjonalne podejście do trudnego procesu tworzenia jak najlepszego wizerunku każdego mężczyzny.

Historia firmy

  • 1983

    Gdy w 17.11.1983 roku rozpoczynałem z żoną działalność gospodarczą jedynym naszym kapitałem była rodzinna tradycja kupiecka i ogromny zapał. Pomimo tego, że otworzyliśmy zakład rzemieślniczy dokładnie taki sam jaki miała moja mama to jednak od początku działaliśmy samodzielnie i na własny rachunek. Przyświecała nam wizja najlepszego zakładu rzemieślniczego w naszej branży. Nie było to dla nas trudne ponieważ mieliśmy dobrych nauczycieli w osobie mojej mamy i babci. Lata osiemdziesiąte to okres smutny i szary jak zdjęcia z tego okresu, ale u nas każdy mógł się poczuć choć przez chwi1990r.lę jak na zachodzie. Nikt nie usłyszał takich zwrotów jak „czego… pani sobie życzy?” lub „nie ma”. U nas zawsze było i to najwyższej jakości, a to za sprawą cudownych rąk mojej żony Małgorzaty. Potrafiła sprostać każdemu zamówieniu. Nie jeden teatr korzystał z naszych usług, także do filmów żona robiła nakrycia głowy stylizowane na lata dwudzieste. Wtedy nie było internetu, pism z branży ślubnej, a jednak wszyscy o nas wiedzieli. Najmilszym dla nas dowodem uznania było, gdy mama przychodziła z córką po wianek do komunii i wspominała, że u nas zamawiała nakrycie głowy do ślubu. Nie jeden raz też przyszła Panna Młoda przychodziła do nas po welon i stroik pamiętając, że wianek do komunii mama kupiła na Koszykowej 35.
  • 1984

    Pierwszego klienta obsłużyliśmy 1 lutego 1984 roku.
  • 1990

    Początek lat 90-tych to okres wielkich zmian i przeobrażeń w kraju. Także i nasza firma musiała się dostosować do nowej sytuacji na rynku. Pierwsze lata to okres poszukiwań i eksperymentów. Rozszerzyliśmy ofertę handlową o suknie ślubne i wszystkie dodatki. Teraz panna młoda mogła u nas ubrać się dosłownie od stóp 1990r.po czubek głowy.
  • 1992

    Rok 1992 to kolejny etap poszukiwania swojego miejsca na rynku. Do już szerokiej oferty dla pań dodaliśmy męskie ubiory takie jak smokingi i fraki. Niewiarygodne. I to wszystko na dziewiętnastu metrach kwadratowych.
  • 1995

    Jako pierwsi w Polsce zdecydowaliśmy się wypożyczać męskie stroje ceremonialne takie jak smokingi, fraki i surduty. Surdut, bardzo rozpowszechniony strój ślubny dla mężczyzn w krajach anglosaskich u nas w kraju był zupełną nowością. Ponieważ sprowadzanie surdutów z zagranicy było bardzo kosztowne i jeszcze bardziej ryzykowne, 1992r.zdecydowaliśmy się szyć je w Polsce. Znalezienie odpowiednich tkanin i wykonawcy zajęło nam rok. Bardzo szybko surduty przyjęły się. Pierwszy klient był tak zadowolony, że przyprowadzał do nas każdego znajomego, aby się ubrał w surdut do ślubu.
  • 1998

    Mamy wyrobioną markę wśród muzyków. Ubieramy muzyków orkiestry Filharmonii Narodowej, ale i indywidualni muzycy chętnie korzystają z naszych usług. Staramy się sprostać nawet najbardziej wyszukanym wymaganiom. Inne wymagania ma skrzypek, inne dyrygent, a jeszcze inne muzyk grający na fagocie. Oprócz wysokiej klasy fraków i surdutów wypożyczamy i sprzedajemy smokingi ślubne i klasyczne. Tutaj najwięcej klientów mamy wśród biznesmenów, polityków i dyplomatów. Wielu klientów przy okazji zakupu, czy wypożyczenia smokinga zadawało wiele pytań jak należy się ubrać na wizytę u prezydenta czy premiera, jak na wieczór, a jak na popołudnie, jaką założyć muchę, czy założyć szelki? Książka pod tytułem "Protokół Dyplomatyczny", autorstwa Pana Ambasadora Edwarda Pietkiewicza, była dla nas pierwszym źródłem tej specjalistycznej wiedzy. Mieliśmy zaszczyt gościć u siebie autora tej pouczającej książki. Wspólna rozmowa była dla nas bardzo cenna i niezapomniana. Również Pan Wojciech Piekarski, który był Dyrektorem Protokołu Dyplomatycznego zagościł w nasze progi. Dopełnieniem wiedzy było ukończenie przez moją żonę kursu z protokołu dyplomatycznego w Akademii Dyplomatycznej przy Ministerstwie Spraw Zagranicznych. U nas klient dowie się np. dlaczego nie nosi się zegarka na rękę do fraka, dlaczego lepsze od paska do spodni są szelki i jak zawiązać muchę itd. Do tych ubiorów można dobrać u nas odpowiednie dodatki takie jak: koszule, kamizelki czy fulary. Staramy się aby, nasza oferta różniła się od oferty innych sklepów swoją niepowtarzalnością i jakością.
  • 2005

    Po roku 2000 firma prosperowała bardzo dobrze, mieliśmy już stałych klientów. Chcieliśmy Ciągle się rozwijać i postawiliśmy sobie za cel otworzenie nowego dużego salonu, który pozwoliłby na poszerzenie oferty i podniesienie jakości obsługi.
  • 2011

    W 2011 roku udało nam się zrealizować ten cel i otworzyliśmy w Warszawie drugi sklep – salon przy Al. Jana Pawła II. Otworzenie nowego, dużego punktu handlowego stworzyło nowe możliwości, ale także postawiło przed nami wiele wyzwań. Na tym etapie ja i żona podzieliliśmy się zadaniami. Ja zająłem się marketingiem oraz dbam o wszystkie sprawy techniczne. Żona jako osoba bardzo dobrze znająca się na materiałoznawstwie, modzie i stylizacji nadzoruje współpracę z kontrahentami, czyli dba abyśmy mieli jak lepszej jakości ofertę oraz, jak pozwala jej czas, osobiście obsługuje klientów. Także pisze artykuły do prasy branżowej i portali internetowych.
  • 2013

    W 2013 roku byliśmy zmuszeni zrezygnować z lokalu przy ul. Koszykowej 35. Powód był prozaiczny. Zbyt mała powierzchnia handlowa (18 m2) i brak perspektyw rozwoju w tym lokalu. Jednak szukamy nowego lokalu ponieważ usługa wypożyczania wizytowych strojów męskich jest coraz popularniejsza i zaczyna nam z tego powodu brakować miejsca.
  • Teraz

    Wielką szansę rozwoju widzimy we franchisingu. Ta forma współpracy partnerskiej opartej na naszej marce będzie szansą do poszerzenia naszej oferty sprzedaży i naszej jakości usług w innych miastach oraz szansą dla firm obsługujących mężczyzn, które chcą zwiększyć swoją konkurencyjność na rynku lokalnym. 2012r.

Google Plus